Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Ogłaszamy zwycięzców konkursu Zaśpiewjamy.pl!

Poznaliśmy zwycięzców trzeciej edycji konkursu zaśpiewajmy.pl!

Zadanie konkursowe polegało na solowym wykonaniu jednej wybranej piosenki z akompaniamentem ze śpiewnika Narodowego Centrum Kultury.

Jury w składzie:

Dorota Miśkiewicz,
Janusz Szrom,
Kuba Stankiewicz,
Bogdan Hołownia,
po wysłuchaniu 181  nagrań, postanowiło przyznać nagrody i wyróżnienia.

Nagrodę pierwszą (1500 zł, warsztaty muzyczne w Chodzieży oraz nagranie piosenki w profesjonalnym studiu)

Barbarze Małeckiej „Jak na lotni” (sł. Andrzej Sobczak, muz. Waldemar Świergiel, akomp. M. Tokaj),

za zastosowany znaczny minimalizm środków interpretacyjnych, sprzyjający klarowności przekazu tekstu, jazzowy feeling oraz dużą kulturę dźwięku.

Nagrodę drugą (1000 zł)

Zuzannie Winter „Kurier” (muz. A. Markowski, sł. K. Brejdygant-Zalewski, akomp. P. Kaczmarczyk),

za muzyczną charyzmę, dynamikę oraz ciekawą barwę głosu, wyraźny i dobry puls.

Uwagi: jury zaleca w przyszłości przyswojenie na pamięć tekstu prezentowanej piosenki.

Nagrodę trzecią (500 zł)

Alicji Tarnowskiej „Warszawo ma” (sł. Ludwik Starski, muz. Aleksander Olszaniecki, akomp. P. Wyleżoł),
za subtelność, skupienie i wzruszającą interpretację utworu.

Równorzędne wyróżnienia otrzymali:

Martyna Kasprzycka „Warszawo ma” (sł. Ludwik Starski, muz. Aleksander Olszaniecki, akomp. P. Wyleżoł),
za ciekawą interpretację utworu, pozwalającą wyjść poza ramy tzw. „liryki obywatelskiej”

Gabrieli Król „Im więcej Ciebie tym mniej” (sł. Ryszard Kunce, muz. J. Kukulski, akomp. P. Kaczmarczyk),
za umiejętności wokalne, zaświadczające o znacznej świadomości głosu jako instrumentu muzycznego, oraz osobistą interpretację znanego szlagieru.

Karolina Micor „Nim wstanie dzień” (sł. Agnieszka Osiecka, muz. K. Komeda, akomp. P. Wyleżoł),
za ciekawą barwę głosu oraz dobór repertuaru. 

Marcela Tułacza „Trójkąty i kwadraty” (sł. M. Kozak, muz. B. Kondracki/D. Podsiadło, akomp. P. Kaczmarczyk),

za ładnie i nowocześnie poprowadzoną narrację wokalną oraz różnorodną kolorystykę, ciekawe frazowanie oraz dobry puls.


Jury zwróciło uwagę na bardzo wysoki i wyrównany poziom tegorocznych uczestników konkursu i zaznaczyło, że wśród niewyróżnionych uczestników konkursu znalazło się wielu wykonawców zasługujących na uwagę.
Ponadto jury zwraca uwagę, że pieśń patriotyczna, jako pewna forma gatunku, nie jest zwyczajna „piosenką”. Komisja prosi aby wziąć ten aspekt pod uwagę w procesie doboru repertuaru i jego późniejszej interpretacji.
Jury zdaje sobie sprawę z faktu, że uczestnicy konkursu sięgają po bardzo znane piosenki, które najczęściej charakteryzują się wykonaniami kanonicznymi. W przypadku takich piosenek jury sugeruje,  aby unikać kopiowania tychże, wraz z całym zasobem wszelkich zaśpiewów, melizmatów i rodzajów artykulacji dźwięku. Znacznie lepiej skupić się nad własną, przemyślaną, lub spontaniczną interpretacją.


Dziękujemy wszystkim za nadesłane nagrania i gratulujemy wszystkim nagrodzonym i wyróżnionym.
Do usłyszenia za rok!